July 2, 2008

semalam~~

semalam kua dgn arip jpe kt stadium dgn hasnul cdgnye..nk tgk final..haha
tp buang mase ah jap dgr anwar ibrahim nk tron stadium dgn kroninya..dan barisan pemimpin pembangkang dan tuan guru Nik Aziz..

mase MB naek ke sape2 pn ak bkn kesah sgt..ktorg lak stok sembang2 je berasap2 haha line depan lak org kuat pembangkang..tgk gaya jammed da dgn ktorg..tp pedulik ape kn haha..

kt sini ak dpt tengok 3 puak

-yg menurut
-yg mengkritik
-yg memikirkan

selaku puak yang memikir nie aku dgn arep kerjanya hanya nk dgr kosong..ye la kerajaan baru..nk tgk apa yg diorg ni nk bincangkan ..

hampa~~isu tipikal yg dibawa intro speech xpenah nk tuka since dari mini manjoi(acara seumpama ini bersama mb baru)

ye la xabes2 isu anwar dilayan terok di penjara..xabes nk citer sal barang da naek minyak da naek..come on la..bagi puak yg memikir ape yg kami harapkan untuk suapan malam itu adalh isu rizab kampung melayu..yg ilang hak dari melayu..em.

cetek..ucapan malam itu harus diselaraskan bagi memudahkan penerimaan semua pihak dari semua lapisan iq ,hanya api2 bangkangan yg diuar2kan sedangkan dorg yg memiliki dan mereka yang mentadbir..xabes2 tiada yg penting untuk aku mahupun siape2 saja yg dtg aritu ,ape yg dibincangkan semua sudah tahu..hanya lantang bersuara , rakyat diapi2kan dgn bangkangan dan kononnya ketidak adilan padhal kdudukan kita semakin dkakis..

saat tuan guru naek himpunan tgh padang yg asal nya hanya separuh bertambah berpusu2 pengikut dan peminat turun untuk mendengar lebh dekat..sedar~~keagungan ulama aku senyap ucapan dumulakan dengan memuji Allah..ditanya asal usul dan root terjadinya manusia teori adam dan bukan darwin termakan dan input adalah direct khusyuk..tenang suara tuan guru tiada bangkangan yg antang hanya seumpama majlis ilmu..tidak dicelakakannya seluruh parti hanya meminta balasan kepada yg berlaku tidak adil..amar maruf nahi mungkar..tuan guru lebih kepad majlis ilmu baru ada input!!tidak seperti sebelumnya..first time dgr depan2..hehe..kagum!!nampak tenang berisi ucapannya bebaloi juga..

tiada niat politik hanya aku je gatal buang mase pegi dgr..so pas abes asnul blanje nasi lemak..lek umah jap.amek sweater dan kunci kereta teros gerak kolek arep dgn zadil gerak gi mamak nasmir klebang tgk bola final!! haha spain menang..tp xpuas tgk mlam tu..lek lak

g jln2 usha kupu2 ke ..nk kaco goyang gak..pastu otw lek siap singgah umah haunted nk tgkp gmbr ak lak sah2 la goyang pengalaman lame pn xilang lagi..pastu asnul tuang minyak keta kanclku..ak anta zadil lek asnul dan arep ak lak lek laz ye la keta aku bawak..haha sok nk bgn awal faulted la..

esok mcm mane yea??

2 comments:

ierahoshin said...

gol pengkritik adalh pemikir,
iaitu pemikiran songsang dan bangkangan,
hahahhaa...

nazrien said...

haha ko tau xape lah