November 22, 2008

ralat yang teramat

mangsa kejadian kuda apat cedera

ini kuda apat, kuda apat banyak berjasa kt aku..kuda apat lah yang membolehkan aku ke reunion..dan kuda apatlah yang membolehkan aku ke kelas

baru2 ni moto ni kemalangan kecil..kecil kowt..cerita die aku keluar beli nasi lemak hujan gerimis
seorang diri pasalnya dak2 nie xnk kua nk2 lak ak yg plg lapa ak la kne kua..

ak pegi dan beli dgn jayanya..on the way lek ak leh lagi la jamah burger malaysia sebijik atas moto..sampai je kolej nmpk sobri nk ke dining..siap die depa tangan lagi tahan aku..xpe2 aku mengalah..die hulur duit sambil jual name persahabatan dan suh aku g bli kt die atas alasan alang2 ak da atas moto..

ak pn u turn la..gerak dgn jayanya dgn nasi lemak setgh dozen dlm bakul..nsb bek xde org thn tny 'bang nasi lemak satu' ahha...memang biadap la..skali nk kua peak hour

disinila bermula..momen tragis..tepi aku a.k.a lane moto yg asal ade 3skuter depan ak charade dpn skali awek skoot mantap gak ah pkai shirt shot sliv

pakcik keselamatan tu slamber badak jer jerit "adik!!!berhenti''

korg pikir la logik die tu yg dah berpangkat lagi tua xpasal2 je sume org brek dan menoleh ke arah beliau..ak pon dgn cuaknye kereta depan siap brek n balas stereng nk parking mkn lane aku..

nk ngelak kiri kanan moto yg pling shilakenye brek die melekat sekuat2 nye dan ak yg xpasal2 memang da cucuk rapat ni menghentam la bumper die..

cuak beb mudgard pecah,apat baru tuka tu stiker pn xmasuk lg..goyang gler aku terus aku tunduk angkat madgad tu lak lekat2kn kt tempat die ahaha dlm ati aku xdela nmpk cm eksiden kalo cover2 sket , gile ape peak hour tu berbakul2 org keluar..

ak pusing blkg tgk mke pak keselamatan tu aku geleng kepala dan angkat tgn ala2 'piiirahh' kt die,dgn gelabah nye die dtg ckp la kt aku die pgil minah skoot td sbb pkai short sliv sume..

WTF berbakul2 bdk2 kua pkai cetu

skali awek la bwk kete tu die pn kua..cun kowt dgn tgedik2 nye ckp 'eh awak langgar kite..' ptt la die benti dlm ati aku ckp die bkn student xamek pas lak tu..muda lagi

haish gelak2 cm xda ape tawu la ko kete

hasil cmpurtgn pak keselamatan2 yg len (yg aku rase xperlu) dorg sepakat panggil jbtn trafik

damn! ak mane ade lesen tp pikap nk tipu org kne cergas lgpn dorg ni guard je..

agaga ak pon wt2 la tempang jap tp saket kot..dapat tau awek yg aku langga tu bkn student die lak xamek pas pelawat ,sape punye salah??pak keselamatan la shilake..

ak ejas dgn pak keselamatan yg jeritannya membawa kpd kemalangan td, hai pakcik..dahla bdk tu xamek pas pelawat,waktu peak lak tu..tlg la sy cik kita sama2 payung uitm..cover set baru tuka tu(memang pon apat baru tuka)

erk2 dgn serba salahnya die ckp bleh2 tp ade kos tarik

ahahahaha rasuah le tu!!

satgi trafik dtg..die bisik kt pegawai trafi uitm..kod die tarik 20

memang ak ade 20 je pon..ah..dpt rm30 pn dah la ak pikir

yg shilakenye dgr je ak nk suap tros bg aku kerusi pasang kipas hala kt aku dalam blik guard tu..ceh layanan vip tu..

kt lua sob da standby..papehal kowt2 balak awek tu dtg nk serang ke ape ak lak mmg roger die ye la dah nasik lemak die dah la singgit je xpasal2 aku nk kne repair kalo x aku da rilek kenyang mkn n.lmk tyme tu..

soal siasat bermule..tnye mane lesen..dgn slamber aku ckp 'tgl kt blik td lupe amek pas fotostat utk nk wt stiker kenderaan pelajar' ahahahaha dorg makan kata2 aku tu..

sampai bab dorg nk saman cik adik td tu masuk lak pak keselamatan yg shilake tunggah nie jerit2 maki2 kt aku..haish xjd la yg lg dua org nie nk tarik duit kt aku..sebb yg sorg ni campur tgn...hebat2..xpe ak pon xmelayang duit..untuk fail report ak tipu no bilik..ak bg no bilik air ahahaha..dahla milikan motor aku tunggah je ckp aku punye moto malas nk pjg cite..skali die tnye no plat daa..haram aku nk igt..

ak pon dok tropong2 skali ak terpetik no plat moto sob memang jauh gile la dari no plat moto apat ahaha satgi kne maki ''hai moto ko pon xigt ke..''

dgn wajah riak slamber 'ntah la sya da lupe la pkcik..trauma'

ahahaha ak ketawa gila2 dlm ati..aiseh hampir kantoi

satgi ak kua ajak setel lua je la..tiba mase tgh berbincang neh dtg lah sorg mamat jambu nieh tgh jogging..bro apa cer..nk je aku maki nyebok xtentu pasal skali die balak bdk aku langgar tu..haa.nk jd citer lak bdk pompuan tu dtg nk kasik makan kt dia...agaknya die ni binatang peliharaan pompuan tu kot..kne anta mkn bg mkn sume ahahaha

polite gle die sembang konon2 slalu nmpk ak lepak lua la dgn dak2 NR..dah mmg ak NR pon tp ak mls lyn sbb ak tgh fokus ikt tali rapia dkt mudgard tu..ye ah..xkn nk masuk kolej xde mad guard bpk segan gile kang kne cop moto drag lak..sob je lyn2

kesudahannya balak die yg konon2 gentle tu pon support kos repair..ala bli je ak gk yg pasang..
laz2 kne hantar kdai gak pasang ketet giler skru die..

aha jelajah pekan arau cari bengkel xda mudguard tu mcm gmbr kt ats..jgn kata arau nk kua uitm pon ak segan

apat la sdeyh baru tu die tuka dekat 2ratus masuk cover baru..tp die ckp ganti yg rosak je die ok..xda kaki gak la die 2-3 hari..ak lg gabra..dhla ak tumpang moto die

ahahahaha duit aku selamat itu yg pasti.,

ahaha ni semua sebab pak gard shilake tu!!

sbb xthn dak tu amek pas
kalo x aku mesti xsatu lane dgn keta tu

yg paling
BENGAP SAPE SUH JERIT AMEK NO PLAT MOTO DAHLA!!!

ak tersempak dgn awek tu 2-3 hari pastu berhenti amek pas pelawat ahahaha agknye nk masuk bg mknn kt bntg peliharaan die lg kowt..seyes ak tensyen..hahaha
balak die ok kot..dgn aku pastu...


3 comments:

~dukacita~ said...

aku sedekahkn al-fatihah kt mud guard kuda apat..
amin...

nazrien said...

ahaha amin2
semoga beliau dicucuri cucur

~dukacita~ said...

aku tumpang sedeyh la wei...
tp lau ade cucur tu bg aku cket..
ahahaha