February 13, 2009

aku,atm,lecturer itu ,dan Abah aku

td sgh atm(auto teller machine)
nk g kangar teman apat g bayar bil..

blkg ade org que..agaknye lecturer tgk kad identiti dan lagaknya yg ala2 veteran
sebaek shaja aku toleh untuk beransur.. die tegur

"ac/dc ade album baru ke?"

aku jawab selamber

"black ice..la kot tapi discography punye lagi best sume ade"

die pn balas lek

"saya dulu blaja kt australia zaman muda2 layan ac/dc..cukup minat.."

oo..

"same la.."

mungkin die tanye sebab aku pkai baju ac/dc tyme tu..
dulu rock..tp skang jadi lecturer..pegh macam dalam cite RoCk yg mamat khalid wat tu..haha

tapi bkn first tyme la kne tego pkai baju nie..

dlu2 kt kdai mak aku..ade sorg veteran yg keje bomba..
sume dak2 bomba kt situ tau die ni mmg hustler jamming..otai gitar
tyme aku amek oder die tegor..

"ac/dc..kamu tau ke ape nie??"

aku ckp la tau name band..tapi xkn aku nk sebut satu2 lagu die..

"haha ac/dc tu current..alternate and direct current"

die nganjing aku..xpe2..

"tyme nk byr die tnye la sal ac/dc korek2 knowledge..nk test aku.."

kamon la wey..haha aku pn layankan je..jgn ajak aku test jamming dgn die dah a.
sasau aku nk kejar..

tapi yang aku tau ac/dc best..biarla ape orang nk ckp pn..

haha..trigt lak Abah citer dulu sal band die..skang sume dak band die jadi pegawai bank..askar dan etc..die cter dlu2 masyarakat tgk dak2 band nie cmne..dressup..influences..

aku tau abah maen gitar first tyme mase lek skolah naek beskal..lalu bilik jamming bomba
abah tgh pegang bass..tyme tu form1 aku xmasuk mrsm lagi..pegh..kagum..tapi tyme tu aku xminat gitar lagi..

abah drummer..tp kadang lead pon hustler gak..mane maen kod..org veteran maen kod pon petik satu2 xdapat la strum biase2..die slalu kondem aku maen gitar..kalo bli gitar jangan maen tong2 je..die maen lagu2 60an kadang2 lagu santana , deep purple.... abah ade citer die maaen gak kt kenduri2 kawen huhu..tapi tu zaman muda2..

tkejot aku mase ktorg adik bradik maen Guitar Heroes kt PS2 tgh battle lagu santana "Black magic woman"..abah folo rilek je pakai gitar duk kt couch blkg..skali lead dgn bass die demo..kt ktorg adik bradik ..kagum...korg try dgr lagu tu dulu..

umah aku ade gitar pon tyme aku form 2..dari sejak itu la aku dapat tatap skil2 bapak aku..influences dan sebagianye kalau x memang aku xtau..citer die dan musik..awal2 die da pesan nk hustler maen gitar blaja lagu 60an..haha aku da try lenguh..

skang lek umah je aku mesti jamming dgn adik2 aku..yg form3,form1..sume da bley maen lagi terer dari aku ..hee..walaupun abah terer maen tapi ktorg xpnh pn blaja dgn die..juz kadang2 copy lead2 lagu lame je..tgk die maen..

xcool la en..blaja sendiri la..xkn maen gitar pn abah aku nk kne aja..haha awal2 abah da bagi buku kod tyme first2 aku dapat gitar..bila aku nk terer cm die..






p/s:
kdg2 aku pikir..nnt satu hari bila kita dah tua..kita dah veteran dah xminat gitar..dah xminat jamming dah xminat band..tyme tu pikir hal anak2 sekolah..kerjaya..bayar itu ini..dressup da semat..mungkin bila dengar lek lagu2 yg kita layan zaman2 muda2 dulu..rase nostalgik beb!

3 comments:

usop said...

gla otai bpk lu!!

wei hg x men kt knduri kawen ka?

iylia said...

ko wat ak rndu kt umah..waaaa

nazrien said...

usop
aku blom layak lagi..haha

iylia
aku pn merinduinya juga