July 20, 2009

kenape?


bila selsema babi ni menular


sape2 yg selsema je mesti dipandang serong...


dipandang macam orang kusta..


padahal sebelum nie..


kalo selsema stgh mati pn


org wat bodo je???


skang aku tgh selsema..alahan kepada belacan..


dan yang menyedihkan semalam idung aku gagal berfungsi..



ni sume sbb kawan aku ajak makan nasi goreng kampung bersambal belacan dekat kedai makcik gelas besar


bila selsema die leh bawak pada demam


adalah normal jika demam+selsema+batuk+sakit tekak


tetapi akan dipandang jelik jika ia berlaku di saat selsema babi menular


mungkin aku kne bawak virus baru..


selsema belacan..



xdelah rakan2 aku sibuk2 wat checklist2 simptom selsema babi macam doktor baru grad dekat aku dah...


baru orang respek...


belacan flu...


secara xlangsung kita maratabatkan penggunaan bahasa melayu dalam sains..

9 comments:

zatiesiska abdul rahman said...

haha mkn ubat weh

nazrien said...

ok2

huhu thanks

~enon89~ said...

aku pn dijelikkan oleh org..
suspek je!
bkn penghidap seseme babi pown..
oi dunie aku dmm bse saja!

nazrien said...

haha itu la sepal

kan ke skang jap panas jap ujan..

dlu kalo demam org cakap
"biasalah mmg skang tgh musim demam"

skrg
"uish xgi cek doktor ke..'

haha

ierahoshin said...

hurmm...terliur tgok pic nasi goreng tuhh..nampk cam sedapp...mesti pedas kan dgn sambal belacan..??hihihi..

nazrien said...

haha agak peydass la

ierahoshin said...

huhu..rugi r..
xboley makn lorr..
xthan pedas +
nanti skit perut,

nazrien said...

hee

oke2 mcm tu letak mayonis byk2 ganti sos hee..=p

ierahoshin said...

apedaa..
lagi gmuk la kalu macm tuhh..

xpe2,xganti mayonis pun xpe...
cukuplah,tmbah sos tomato,
xpun tmbah air 2 gelas
hahhaa...