December 3, 2009

soalan khusus kpd ali (bkn nama sebenar)

ali suke berbangge2 dgn kebolehan neo cps beliau..

pada suatu pagi di waktu org2 kerajaan dan staff2 swasta kluar mengulat, breakfast..(mane de kerajaan/swasta buat mkn pagi lunch hour ade la)


beliau bercerita kemampuan beliau mengacah2 vios di highway, bagaimana beliau begitu cekap memintas dan angkuh memotong,


maka akibat daya tahan telinga ak yg kurg dgn keangkuhan cerita2 kereta yg pada hakikatnya bapa beliau hadiahkn itu ..terdetik hati aku nie untuk mengecilkan ego beliau

hingga jatuh ke lubang taik..eh silap lubang cacing..,


sambil menghirup asap rokok dunhill fine cut(ceyyy anak org kaye)








gua dgn muke separe hangin tnye...

"bai, cps ni kn kalo bkk awal lagi jimat minyak en?"

ha..haah jimat minyak,

"dorg kte vtec dgn cps ni lbeyh kurg en?"

eyh laen kot..cps, cps la..

"dorg kate same dgn vtec..tp campro mmg dah ade eh patern nie?die wat mcmmane eh?cam vtec ke mcm vvti yg xde pkai cam lift"

aa.....

"eh ko tau sal neo R3 cps?ade lagi ke?"

xtau lak ade ke?

"yg rally pnye neo tu 2.0 kn?"

eh ade ke 2.0 neo..mane ade

"rim neo bape inci?"(tyme ak tnye nie, member yg duk sbelah ak dah tunduk2 tahan gelak)

ntah xpnh ukur lak aku hahaha (gelak nk cover bodoh)





hahahahahahaha
gua gelak besar bai!

kalo korg tau sal cps,vtec korg tau la yg jawapan2 die ni bodo2 belake





fakta 1~~
-cam profile switching nie, akan berfungsi pada rpm sekitar 3800, kerana binatang ini jika di bukak pada awal2 memng kedarah minyak lagi pun bak kate bapak aku neo ni set tinggi sbb ecu die nt maybe akan bengong sbb kejap2 rendah kejap2 tinggi,lagi pun pemanduan stended adlah 35k-42k rpm so xgne on awal2, vtec pn set tinggi


fakta 2~~
cps nie mmg dikenali sbg adik beradik vtec..tp setakat nie xpnh lak ak test side by side,dorg kate function lbey kurg..tapi neo rpm 3800 die terus tendang high cam,


fakta 3~~
satu-satunya neo 2.0 xsilap aku aku ade dengar org cter, yg gah gile2 dapat international pnye rally no 4 ke 3 ntah..dorg kate neo tu pkai enjin 2.0 bkn stenderd..ni fakta kukuh

fakta 4~~
vvti -toyota
vtec-honda
saiz rim xkn korg xtau kot



sekian..haha xpuas ati?

nk test tnye aku sal kancil?l2 l5 l9???

tnye la...





hahahahahahah!!!

5 comments:

~enon89~ said...

hamboi..ko klu tnye bab kete mmg la no 1 kan..

nazrien said...

hoish mane ade ..ak kete pn xde

zatiesiska abdul rahman said...

aku samela ngn ali ni tak tau ape2 hahahah

nazrien said...

ko pompuan

~enon89~ said...

haha jeb..ko kete pon xde ek..cik mira ko tu lori eh..aku silap lak..igtkn kete..aku rse zatie leh r kawen ngn ali..dh sme kan..cik neo pn sme..