February 23, 2010

kuasa veto

hari ini aku bangun 7.20

pnt pnye pasal


menggelabah cari kunci keta


nk antar adik g tadika


pegi je kt depan kedai mak aku


adik aku dtg tpi keta..


dgn slambak (selambe badak)


"hari ini xnk pegi skolah tau...keje skolah xsiap"



tgk muka ibu...ibu just cakap biar je..






wah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! suke ati bapak je kn ...trus dapat green lite




dah la arini aku kelas lambat 10.30


satunya kelas bkn pada kul 8..


ade la chance nk bgn lmbt sket konon2..


leh lak die wat aku ceni..









cer try aku lak g kt mak aku..

"ibu.xnak g kelas , assignment xsiap"














konfem mak aku buang aku dalam tong sampah punye!!!






kecik2 dulu pn jnuh kne sebat dgn penyangkut baju..nak ajor jadi org..
(cecece..bajet da bejaye la kn?kn?)



ngehehe..parents aku bkn jenis yang menimang anak sampai kan cubit seinchi pon xleh..

ikut la,, kalo buat palat..ape yg singgah nanti kne terima seadanya la dgn ikhtiar dari ilahi..
kalo dibukan pintu hati dgn tali pinggang ..maka tali pinggang lah..jika penyangkut baju.. maka penyangkut baju lah..haha


bak kate org buat jahat biar sampai serik..nak maen hujan pon kne pikir dua kali, nak ponteng skolah??? pegh memang champ la!!!kalo abg aku dlu yea..Tarbaekk!!


sampai aku yg goyang nieh...kne g skolah nak aksik neutral lek.. kalo dua xgi tadika..konfem bapak aku lg bengang, konfem la sape yg nak cover line abg aku kt skolah nt bile cikgu yati tnye?

ngee~~ aku kcik2 lagi da leh pikir cetu ? hebat kn? jadi skill cover line nie mmg aku improvise la..bab2 ke kelas nie..ahaha born talented org cakap,,


beliau layak dapat anugerah kental xkesekolah time sekolah tadika dlu.. ko buat la apepn kalo xnk xnk lah beliau...





sampai time tadika mak aku bawak tiga botol air. teo, oren , air kosong




dalam kete je bila sampai abg aku akan keluarkan strategi.. arini xnk g sekolah, xde te'o

mak aku pn hulur...

"xnk te'o nak sunkist"

mak aku pun hulur..

"xnk la...nak air kosong"

mak aku hulur gak..



hahahaha sampai cetu akal mak aku nie nk halo suh g skolah..sampai sume alasan dah hafal...
tapi tu zaman aku dgn abg aku kenit2 lagi la..


zaman comey2 5-6 taun...haha..aduy..




things change...beza aku dgn adik aku pn 16 tahun...peoples see things differently.. mak bapak aku pn da byk bertolak ansur..maybe sebab abg2 kakak2 die pn da besar2..



"ala...die baru 5taun...nmpk je besar,biarla lebih sket anak last ,pasni dah xbli dah brg2 ceni..sume besor2"



ahaha oke2..


pikir bapak aku outstesyen je..2minggu nie kalo x..ari slase memang gua passing kt die la.. anta adik aku nie...

5 comments:

cikmemy said...

eceh..dak baik la ko ni eh..hihi.kalau aku jadik ko, aku tibai dulu adik aku tu.huhu

hullaa hullaa crew said...

HAHAHA..
hebat doww mak kau..
siap prepare dh 3 jns air..
ak rse klu stil air lain..
mtk teh tarik lak..
mau dpt penyepak..
haha..

ape2 pown tisya mmg ade kuase veto..
abg die pown cair je kan..

hullaa hullaa crew said...

eyh..lpe nk tls..
hullaa crew tu ak..
heeee..ngah wat esemen nie..

enon

BusyGrowing09 said...

Mak x marah bler adik xnk gi skolah? itu da biase dgr skrang. hehe. mak & ayah pun da x larat nak marah.

lg2, itu adik yg bongsu. zaman kite dulu2, same wif what u said. hee~ rotan, penyangkut baju, etc. thats some of the best xperience we learn i think. Itu yg wut kite kental skrang~ :)

nazrien said...

cik kmemy
saye memang baik ahaha

enon
mak aku sering improvise step untuk mendidik anak2, ceewah ahaha

shaz
hehe well dorg maybe da bleh tau mane yg really important and what is not