June 11, 2011

jebat

#paper geologi



die cte dapat name jebat sbb die ni buas sgt

die cter kadang org panggil die wantom

tu cerita zaman aku baru kenal die dalam sejam dua

jebat kawan aku ..sama2 kt uitm


sama2 lepak chill kt kuala perlis

jalan2 hujung minggu

aku kenal jebat, sob yg bawak..buat geng berasap time orientasi kt uitm

sape yg berani berasap time tu mau kena hell dgn OC yg bajet bajingan

kitorg steady je undergound

nak masuk sem3

jebat extend sebab dia sakit

kitorg yg laen proceed mcm biasa

(ada gak masa die extend die dtg melawat bawak kisah pasal rawatan die)

ada benda aku xboleh lupa pasal jebat

#g makan2 tgh tunggu kereta sewa



masa tu trip geologi gi langkawi , parents aku blum masuk duit , sebab memang xpatot bagi blanje pn time tu , duit aku yg abes awal , g langkawi lak trip, so mintak duit sket , time lepak dpn resort before nk gerak g site , semua budak2 beli topi bajet konon panas gile la trip g tengok gunung and batu-batuan tu , aku lepak dgn jebat dgn sob dgn apat dgn lan...
jebat tanye aku "xnk ke beli topi mcm dorg"
aku jawab "bkn xnk tapi xde duit , kalo ade dah beli spuloh dah"

aku xhadap pn menatang tu..saje bikin panas je haha padahal dah meluat tgk dak2 dah bajet
jadi arkeologist

pastu jebat hilang...tau2 die dtg dari celah mane die letak Rm50 dalam poket aku ..tergamam jap
ok..boleh buat blanje..ptg tu abah bank in duit..aku byr kt jebat ..rupanye bukan duit jebat pn jebat g pinjam kt judin
#geologi trip pekan kuah lepas kluar duit




benda tu aku igt sampai hari ni betapa concernnye sorg member ..xkesah la die pinjam judin ke sape ke..tapi aku tau time tu die nak aku mcm org lain boleh spend beli benda ..


dulu

aku ,jebat , zack ,sob ,apat , lan ,mal , syur , zunu

ni muka2 tegar chilling kt perlis sampai la kadang2 penang

sorg2 blah

syur g uitm penang transfer sane lps ade konflik dalaman dgn tphep

lepas tu mal plak g uitm dungun tuka amek tourism

zunur blah g ipt laen

zack tuka course g seri iskandar

jebat extend saket

apat , lan ,aku menyusul lak lepas tu

tinggal sob alhamduillah dah grad

kitorg ade amek gamba before exam..time tu SEM2 semua ade kt situ ..yg xde mal dgn zu sbb dieorg kos laen ni tu gambar zaman kejatuhan haha..paling pressure


tgk gamba tu..yg tinggal sob je maintain abes walaupun susah payah




time jebat nk balik perlis..lepas dah kua hospital die singgah medan gopeng..sempat la jumpa jap

tu la last time..die cter pakcik die dah ade keje untuk die.. ak pesan jgn repeat2 dah

aku psiko2 die cakap konfem die pn mesti sem 7 haha! xpn xabes diploma !

konfem die kena bahan sebab amek kesatria kena pakai uniform bomba hee

haha ..stended nganjing member2

aku xtau die abes ke x

kelmarin

jebat dah xde

die dah meninggal

macam semalam baru aku lepak dgn jebat

tapi dah lame dah semalam tu
#blutooth dari fon jebat mkn burger





masa jebat baru keluar hospital and nk balik uitm

sambung balik pengajian yg die tunda sebab sakit

time tu aku pn da xblaja uitm

banyak kenangan aku dgn arwah

caci maki bahan membahan

banyak gak la..

sebak rasa dia dah xda

emm....

kelmarin jebat dah xde

aku doa ko ditempatkan di kalangan org disayangi-Nya




p/s: aku dah xde mood nk update blog..tgk la gap last update bila haha tapi pagi2 ni aku buat sebab jebat..steady bat...seronok kenal ko ..



5 comments:

aliya azizan said...

God bless him.

shiqin ghazali said...

al-fatihah ntuk arwah syazwan..

sy kawan die dr maktab..
do visit mt entry

http://aqueqin.blogspot.com/2011/06/kenangan-bersama-allahyarham-syazwan.html

tengs~

iliwoot said...

Al-Fatihah. Sedih lah pulak, Jeb..

Anonymous said...

sy neY aDeq arwah .
i hoPe itE suMe sme sme doa aN arWah d tMpt an brsMe owG owG yg beriMan .
al-fatihah . :'(

nueknew said...

serius aku baru taw...urm...sedih laa...:'( tapi nak wat camna kan ALLAH sayang kan dia lagi....al-fatihah utk arwah..... semoga rohnya dicucuri rahmat dan dtempatkan di antara mereka yang soleh....