August 4, 2011

bos enon

enon ni kawan baik aku

nak jadi cter aku xnk cter sal enon

sebab kelibat bos beliau lebih mendatangkan nafsu kepada aku untuk menulis malam ini

maaf enon

nak jadi ceriter la enon ni sebelah partition je opis aku

xde la opis pn , kire markaz aku buat keje la..

partition sebelah ni kepala besor die nama wahhib

die ni bagus orang nyye

kompeni debt collector yg enon keje ni die la punye

kan ke die bos enon

aku mls nk kutuk jadi aku nak puji bebanyak

...............................................

beliau adalah insan yang paling berjimat sehingga kan budget untuk buat partition ofis yang 1300 beliau nego sampai 300 , yang sampai arini xpasang2


beliau juga sangat dikagumi pesaing2 sehingga sehari 5 debt collector dari pelbagai syarikat debt collector akan kol beliau..heh kalau dah kol tu xkn nak bagi sedekah kn?

suara syahdu beliau sgt lunak sehingga perbualan beliau sering kedengaran sehingga ke meja aku , yang juga terletak bersebelahan ofis beliau , yang juga dipisahkan dengan sekeping dinding dan sebuah pintu

beliau seorang berdedikasi ...mana x nya ..tiap2 pagi akan ada taklimat kepada pekerja2 beliau , dari pelbagai department yang terdiri dari pada seorang budak praktikal , dan enon sendiri ,

seorang pembersih , sehinggakan partition ofis aku juga akan beliau tampal zon merokok yang aku rasa hanya selang 2 meter dari meja aku, dan akan pastikan setiap rokok yang dibakar mestilah di bawa ke zon tersebut , yang terbuka ..luas terbentang , hanya beberapa tapak kaki dari meja aku ,

seorang yang prihatin oh mane mungkin tidak prihatin, pagi2 ramadhan yang pertama lagi sudah bertanya sama ada aku lapar atau tidak , dan pada besi kedua yang aku angkat untuk bantu beliau renovate ofis , sudah offerkan aku air hundred plus , dan tidak habis2 mengatakan beliau ramai channel jika mana2 staf berasa lapar pada bulan ramadhan

cekap dalam melaksanakan tugas , kecekapan beliau adalah sgt efisien , setiap kali rokok dinyalakan (yakni pada bulan bukan ramdhan) di kawasan meja aku yang aku rasa selang beberapa kaki dari zon merokok oleh sesiapapn, beliau akan buka pintu ofis aku , menghulurkan kepala beliau yang separa halus itu , sambil menyemburkan air freshner , untuk memastikan staf2 berdekatan aku (iatu encik arep sahaja) menghidu udara segar

seorang penasihat yang tegar , beliau sering memberi pandangan dan komen membina ketika kami yang langsung tiada ikatan dgn beliau , bekerja didalam bidang kami , ketika kami membuat maintenance atau baikpulih, beliau akan memberi kata2 semangat seperti buang sahaja part itu , suruh sahaja dorg beli baru , sangat bijak kata2 beliau

ahh

kalau diikutkan 3 keping dvd pn aku sanggup dokumentarikan cerita dan kisah beliau , seorang tokoh kontemporari abad ini , maskulin dan romantik

tapi apakan daya



2 comments:

cik enon lalalaa said...

kahkahkah.. kelakau..
nasib baik aku ade jd pelakon tambahan.. hehe

nanti aku citer pasal semalam..
pasal collection ngan komisen..

nazrien said...

die patot insaf