August 1, 2011

ramadhan

biasalah melalui proses urbanisasi

ibadah tetap utama

bukan aku nk pessimis

tapi

aku nak cakap je la

ramadhan ni

bukan macam function

malaysia lawan singapura

bukan macam

minggu bahasa malaysia

jadi

xperlulah mengurbankan ramadhan

kerana

isi lah ia dengan penuh humble

penuh

rasa rendah diri

penuh ketaatan

kerana ia adalah rukun islam

yang wajib

rai-kan ia sepatutnya

kalau boleh la kn

yg mana suam2 kuku keduniaan yang kite taksub dan lalai selama ni

yang mana kite asyik hanyut

dah lapang perut siang hari

xkan nak beranjak sket kn?

at least

mesti ada bawak perubahan

xbanyak pn sket

macam aku selalu ingat ustaz aku cakap la

alih barang yg ganggu perjalanan

jumpa sampah dan masukkan dalam tong sampah

adalah antara tingkat-tingkat iman

sedar xsedar kita masih beriman

walaupun sekecil2 zarah

jadi

meriahkan la iman sementara

setan ni xde

sementara badan ni ringan

sementara hari banyak masa

ye la kn

minum pagi sejam paling bastard pun

lunch sejam

belum beli cucur pekena teh tarik petang2 lagi

skang

kan dah lapang

so xkan nak nganga kn?

xkan nk tulis sajak , puisi , berkasih sayang

benda2 literal dunia kn?

sekali sekala Allah da lapangkan masa kita bulan

Ramadhan ni

spend sket la masa

mana tau tabiat yg kita duk buat dalam bulan pose ni

boleh tebawak2 time bulan2 xpose kn?

kn?

kn?

dah abes tulis ni mesti lah aku kena cakap benda common yang semua budak urban selalu mock

"selamat beramal"

sekian


1 comment:

| ♥ Jieha Sabri ♥ | said...

selamat hari raya . :))

jom follow sy :)